ΜΑΓΑΖΙΑ

Κάβα Φαίδων

Με 600 ετικέτες κρασιού, 120 μπίρας και μια εντυπωσιακή ποικιλία ξηρών καρπών, το νέο κατάστημα της Βούλας έχει ήδη αποκτήσει φανατικούς πελάτες.

02.08.2013| Updated: 25.06.2021
Φωτογραφία: Βαγγέλης Ζαβός
Κάβα Φαίδων

Με 600 ετικέτες κρασιού, 120 μπίρας και μια εντυπωσιακή ποικιλία ξηρών καρπών, το νέο κατάστημα της Βούλας έχει ήδη αποκτήσει φανατικούς πελάτες.

Δεν είναι μια συνοικιακή κάβα, όπου οι πελάτες θα μπουν, θα διαλέξουν βιαστικά το ποτό τους και θα φύγουν. Από τον Οκτώβριο του 2011, οπότε άρχισε να λειτουργεί, η Κάβα Φαίδων στη Βούλα, «αδελφάκι» των δύο συνονόματων καταστημάτων της Καλλιθέας, εξελίσσεται σε σημείο αναφοράς για τους φίλους του κρασιού και της μπίρας στα νότια προάστια. Με περίπου 400 ετικέτες από τον ελληνικό αμπελώνα και 200 από τον ξένο, με 120 διαφορετικές ετικέτες μπίρας από όλο τον κόσμο, εξαιρετικά αποστάγματα από κάθε γωνιά της πατρίδας μας, αλλά και μεγάλη γκάμα αναψυκτικών (Guarana Βραζιλίας, Dr. Pepper, Coca-Cola κεράσι κ.ά.) και premium ποτών, ο ζεστός χώρος που έστησαν με μεράκι δύο νέα παιδιά, ο Χρήστος και ο Μάριος Τσικνάκος, έχει αποκτήσει ήδη το δικό του φανατικό κοινό.

Εξάλλου, ο λόγος για τον οποίο, στην καρδιά της κρίσης, η Κάβα Φαίδων, ύστερα από 33 χρόνια παρουσίας, αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα νέο επιχειρηματικό εγχείρημα και να εγκατασταθεί στην οδό Αγίου Ιωάννου ήταν η πελατεία που -παρά τη σημαντική χιλιομετρική απόσταση- είχε δημιουργήσει στα νότια προάστια. «Είμαι στη δουλειά από 15 ετών. Και σχεδόν από τότε θυμάμαι να έρχεται στο μαγαζί κόσμος από τη Γλυφάδα ή και τη Βουλιαγμένη για τους ξηρούς καρπούς μας. Μας έλεγαν ότι αντίστοιχο κατάστημα δεν υπάρχει στην περιοχή τους. Είπαμε να το τολμήσουμε λοιπόν, σε πείσμα των καιρών», λέει ο Χρήστος Τσικνάκος.

Πράγματι, οι ξηροί καρποί -αποκλειστικά εγχώριας παραγωγής, εκτός και αν πρόκειται για είδη που δεν καλλιεργούνται στην Ελλάδα- και τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν παραδοσιακά τα best seller της κάβας. Οι παραλαβές γίνονται δύο φορές την εβδομάδα, οπότε τα προϊόντα διατηρούν τη φρεσκάδα τους. Ο Χρήστος, για να εμβαθύνει τις γνώσεις στο αντικείμενό του, σπουδάζει στο Επαγγελματικό Κέντρο Οίνου και Αποσταγμάτων WSPC. Δεν είναι τυχαίο το ότι οι πελάτες τού τηλεφωνούν και τον ρωτούν αν θα βρίσκεται στο μαγαζί για να τους βοηθήσει να διαλέξουν το κρασί τους. Κάθε Παρασκευή διοργανώνονται στην κάβα γευστικές δοκιμές, κατά τη διάρκεια των οποίων γίνονται ειδικές τιμές και εκπτώσεις – με την παρουσία οινοπαραγωγών από όλη την Ελλάδα. «Το 95% των πελατών μας έχει στραφεί πια στο ελληνικό κρασί. Και βασική μας μέριμνα είναι να προτείνουμε κρασιά με καλή σχέση ποιότητας – τιμής. Αλλά δεν διατηρούμε τους ίδιους κωδικούς πάνω από 2 – 3 μήνες. Τους αλλάζουμε συνεχώς, για να δοκιμάζουν καινούργια κρασιά. Πάντως, σε ό,τι με αφορά, δηλώνω λάτρης του Ξινόμαυρου και του Κυρ-Γιάννη».


Ο Χρήστος (αριστερά) και ο Μάριος Τσικνάκος, οι νεαροί ιδιοκτήτες.

Εκτός από το εμφιαλωμένο, υπάρχει και επώνυμο χύμα κρασί, το οποίο πωλείται σε επιστρεφόμενες γυάλινες φιάλες. «Θέλουμε να καλύπτουμε όλα τα βαλάντια και όλα τα γούστα. Έχουμε 6 διαφορετικά βαρέλια (Χατζηγεωργίου από τη Λήμνο, Κοιλάδα των Μουσών και Λαντίδη από τη Νεμέα), ώστε να προσφέρουμε ένα ενδιαφέρον εύρος επιλογών». Και, βέβαια, είναι εντυπωσιακή η ποικιλία από μπίρες, ελληνικές (φρέσκες απαστερίωτες των εγχώριων μικροζυθοποιείων) και ξένες (βελγικές, γερμανικές, τσεχικές και ολλανδικές). «Το επόμενο στοίχημά μας είναι ένα e-shop ειδικά για το κρασί, την μπίρα και τα premium ποτά. Το ετοιμάζουμε πυρετωδώς αυτή την περίοδο», σημειώνει ο Χρήστος Τσικνάκος. «Στα 26 μου χρόνια, αλλά με μία δεκαετία και βάλε εργασιακή εμπειρία στην πλάτη μου, έχω καταλάβει ένα πράγμα: δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να αντισταθείς στην κρίση, από το να παραμένεις δημιουργικός…»

Διαβάστε περισσότερα στο www.oinoxoos.net

*Οι τιμές και το μενού των εστιατορίων είναι αυτά που ίσχυαν κατά τη χρονική περίοδο συγγραφής και δημοσίευσης του άρθρου και ενδέχεται να έχουν αλλάξει.

*Τα ρεπορτάζ αγοράς και τα προϊόντα που προτείνουμε στον Γαστρονόμο είναι επιλογές των συντακτών και δεν έχουν εμπορικό σκοπό ούτε αποφέρουν διαφημιστικό έσοδο.

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών