ΜΑΓΑΖΙΑ

Mr Vertigo

Το ομώνυμο μυθιστόρημα του Πολ Οστερ έδωσε την ιδέα στον Γιάννη Σιγανό να στήσει μια κάβα με περίπου 1.200 ετικέτες και πολλές εκδόσεις για το κρασί.

29.10.2015| Updated: 25.06.2021
Mr Vertigo

Το ομώνυμο μυθιστόρημα του Πολ Οστερ έδωσε την ιδέα στον Γιάννη Σιγανό να στήσει μια κάβα με περίπου 1.200 ετικέτες και πολλές εκδόσεις για το κρασί.

ο 2005, γυρίζοντας στην Ελλάδα από ένα ταξίδι του στην Αμερική, αγόρασε από το αεροδρόμιο το μυθιστόρημα «Mr Vertigo» (Ο ίλιγγος) του Πολ Οστερ, για να το διαβάσει στην πτήση της επιστροφής. Η ιστορία του ορφανού Γουόλτ, που έμαθε να πετάει κοντά στον μυστηριώδη Δάσκαλο Γιεχούντι, τον καθήλωσε. «Είναι ένα βιβλίο που μιλάει για τη μαγεία στην καθημερινότητα, για το πώς μπορείς να κάνεις τη ζωή σου πιο ήρεμη, πιο απλή και μαγική ταυτόχρονα. Μου έδωσε, λοιπόν, την ιδέα να στήσω ένα μαγαζί, στο οποίο να μπαίνει ο πελάτης και να μαγεύεται. Οσο περνούσαν τα χρόνια, ασχολούμουν όλο και περισσότερο με το κρασί, οπότε το συνέδεσα με το συγκεκριμένο βιβλίο. Γιατί πρόκειται όντως για κάτι μαγικό. Αν δοκιμάσεις ένα καλό κρασί, τα χάνεις». Προερχόμενος από οικογένεια που εδώ και τρεις γενιές ασχολείται με την εμπορία οίνου στην Κρήτη, ο Γιάννης Σιγανός ονειρεύτηκε μια κάβα που θα κάνει πιο όμορφη τη ζωή των ανθρώπων που διαβαίνουν το κατώφλι της: όχι μόνο γιατί θα λειτουργεί σε έναν προσεγμένο και καλαίσθητο χώρο, αλλά και γιατί θα προσφέρει τις πλέον ιδανικές συνθήκες συντήρησης των κρασιών, καλή σχέση ποιότητας-τιμής, «αναπάντεχες» γευσιγνωσίες και παράλληλες δραστηριότητες, πάντα με το κρασί στο επίκεντρο. Και, φυσικά, της έδωσε το όνομα του αγαπημένου του βιβλίου, τιμώντας την πηγή της έμπνευσής του.

Το κρασί είναι μέρος της κουλτούρας
Η κάβα «Mr Vertigo» άνοιξε στο Κολωνάκι, στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας, πέρυσι τον Οκτώβριο. Μπαίνοντας μέσα, μπορεί κανείς να δει με μια ματιά τις τιμές των κρασιών, γραμμένες με κιμωλία στον μαυροπίνακα που πλαισιώνει τις φιάλες και καταλαμβάνει έναν ολόκληρο τοίχο του μαγαζιού. «Δεν ήθελα οι άνθρωποι που θα έρθουν εδώ να τρομάζουν, φοβούμενοι, όπως συνήθως συμβαίνει, πόσο θα τους πεις ότι κοστίζει ένα μπουκάλι κρασί», διευκρινίζει ο Γιάννης Σιγανός. «Αυτό που είχα στο μυαλό μου εξαρχής ήταν ένας χώρος όπου θα μπορεί ο πελάτης να δοκιμάσει ένα ωραίο κρασί, είτε το αγοράσει τελικά είτε όχι, γιατί αυτό είναι μέρος της κουλτούρας και της καθημερινότητάς του».

Σε αυτή την ανάγκη απαντά, εξάλλου, και το σύστημα Enomatic με το οποίο είναι εφοδιασμένο το «Mr Vertigo». «Στο βιβλίο ένας μάγος μαθαίνει σε ένα παιδί να πετάει. Στο κρασί υπάρχουν τα λεγόμενα flights, το να βάζεις δηλαδή πολλά κρασιά το ένα δίπλα στο άλλο και να τα δοκιμάζεις. Εμείς θα προσφέρουμε τέσσερα flights, από δύο κρασιά το καθένα. Θα μπορούν δηλαδή οι πελάτες μας να γευτούν μια Βουργουνδία δίπλα σε ένα Ξινόμαυρο, πληρώνοντας τα 50 ml της δοκιμής. Και θα βάλουμε κρασιά που θεωρείται αδιανόητο να δοκιμάσεις στην Ελλάδα, π.χ. Chateau Margaux.


Μια κάβα-βιβλιοθήκη
Οι περίπου 1.200 ετικέτες είναι μοιρασμένες εξίσου ανάμεσα στον ελληνικό και τον ξένο αμπελώνα. Ο Γιάννης Σιγανός κάνει δικές του εισαγωγές (Isole e Olena, La Marca Prosecco, G.D. Vajra κ.ά.), ενώ μοιράζεται με τους πελάτες του και την εξαιρετική προσωπική του συλλογή από βιβλία σχετικά με το κρασί: όποιος επιθυμεί μπορεί να διαλέξει ένα από το ράφι -από Φράνσις Ρόμπινσον μέχρι… μάνγκα-, να καθίσει στις αναπαυτικές μαξιλάρες και να το απολαύσει μαζί με το κρασί του. Ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί και στα αξεσουάρ του κρασιού, που η γκάμα τους θα εμπλουτίζεται όσο περνά ο καιρός. Αλλά το μεγάλο στοίχημα του Γιάννη Σιγανού είναι να βρίσκει και να κρατάει στο μαγαζί παλιές χρονιές, είτε απευθείας από τους οινοποιούς που τις εμπορεύονται είτε δημιουργώντας το δικό του στοκ.

«Ολο αυτό είναι ένα ταξίδι. Δεν σταματάει ποτέ», λέει. «Οταν ένας άνθρωπος είναι ολοκληρωμένος, το νιώθεις. Το ίδιο συμβαίνει και με το κρασί. Το καταλαβαίνεις από τον παραγωγό. Το τι πίνεις σου δείχνει πώς σκέφτεται ο οινοποιός. Στον πίσω χώρο του καταστήματος υπάρχουν Μάγκνουμ φιάλες, Ριόχες, Βουργουνδίες, Μπορντό, Riesling, ετικέτες που παλεύουμε και θέλουμε να αναπτύξουμε όσο περισσότερο γίνεται. Γιατί το ότι βρήκες ένα καλό κρασί δεν σημαίνει ότι θα παραμείνει έτσι για πάντα. Μπορεί να αλλάξει η γενιά και αυτό που είχες στο μυαλό σου ως τέλειο να καταστραφεί…»

Διαβάστε περισσότερα στο www.oinoxoos.net

*Οι τιμές και το μενού των εστιατορίων είναι αυτά που ίσχυαν κατά τη χρονική περίοδο συγγραφής και δημοσίευσης του άρθρου και ενδέχεται να έχουν αλλάξει.

*Τα ρεπορτάζ αγοράς και τα προϊόντα που προτείνουμε στον Γαστρονόμο είναι επιλογές των συντακτών και δεν έχουν εμπορικό σκοπό ούτε αποφέρουν διαφημιστικό έσοδο.

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών