ΜΑΓΑΖΙΑ

Κώστας Χαραλαμπίδης

Μέλια, πρόπολη και... λογοτεχνία.

21.01.2016| Updated: 25.06.2021
Φωτογραφία: ΑΚΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Κώστας Χαραλαμπίδης

Μέλια, πρόπολη και… λογοτεχνία.

Παιδί της πόλης, με σπουδές μάρκετινγκ, ο Θεσσαλονικιός Κώστας Χαραλαμπίδης μετακόμισε στη βόρεια Εύβοια με στόχο την αποκέντρωση. Σε ένα χωριό, 2 ώρες από τη Χαλκίδα, με «καθαρό αέρα, καθαρό νερό και φως αιγαιοπελαγίτικο, έκανα ένα βήμα τακτικής, προμελετημένο και σχεδιασμένο, ώστε να είμαι αυτοαπασχολούμενος και η οικογένειά μου να μην εξαρτάται από κανέναν», λέει ο ίδιος. Διάβασε, ενδιαφέρθηκε, έμαθε για τη βιολογική μελισσοκομία, πιστοποιήθηκε το 2006 στην Bio Hellas κι έβαλε σε εφαρμογή το σχέδιο: «Κάνω νομαδική μελισσοκομία με περίπου 100 μελίσσια, όσα δηλαδή μπορώ να ελέγχω απόλυτα από την παραγωγή έως τη διάθεση. Ανοιξη και καλοκαίρι ταξιδεύω από τα Βασιλικά της Εύβοιας μέχρι την Τροιζηνία, όπου θα ξεχειμωνιάσουν τα μελίσσια». Στα ενδιάμεσα εξασκεί την άλλη του ιδιότητα, αυτήν του συγγραφέα βιβλίων λογοτεχνίας για παιδιά και νέους, υπογράφοντας ως Κώστας Χαραλάς. Εκείνος αναζητά την έμπνευση και οι μέλισσες τις μελιτοπαραγωγικές πηγές τους. Ορεινές ανθοφορίες και μη καλλιεργημένες περιοχές είναι τα βοσκοτόπια που επιλέγει. Τα βραβευμένα μέλια του (από θυμάρι, πεύκο, ρείκι και καστανιά), μεστά και πολύπλοκα, μοσχοβολάνε άγρια φύση. Ξεχώρισα το διακριτικά πικρούτσικο ρείκι και το σκουρόξανθο από καστανιά με βότανα.

«Οι ασθένειες των μελισσών αντιμετωπίζονται έτσι όπως ορίζει η βιολογική μελισσοκομία, δηλαδή με φυσικοτεχνικές μεθόδους (μη χημικές) και έχουν μηδενική υπολειμματικότητα σε χημικά κατάλοιπα», μας λέει, τονίζοντας πως «η βιολογική πιστοποίηση εξασφαλίζει επίσης την αγνότητα του μελιού ως προς τη νοθεία και τη θερμική επεξεργασία».

Με τη φίρμα ευbioμελο στις εξής βιολογικές αγορές: Δευτέρα Κηφισιά, Τρίτη Ψυχικό, Πέμπτη Φάληρο, Παρασκευή Χολαργό, Σάββατο Βούλα.
Τηλ. επικοινωνίας: 6932-238.061.

*Οι τιμές και το μενού των εστιατορίων είναι αυτά που ίσχυαν κατά τη χρονική περίοδο συγγραφής και δημοσίευσης του άρθρου και ενδέχεται να έχουν αλλάξει.

*Τα ρεπορτάζ αγοράς και τα προϊόντα που προτείνουμε στον Γαστρονόμο είναι επιλογές των συντακτών και δεν έχουν εμπορικό σκοπό ούτε αποφέρουν διαφημιστικό έσοδο.

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών