ΑΓΟΡΑ

Tο «µάννα» εκ Χανίων

Επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας που φτιάχνει τα πιο δημοφιλή παξιμάδια και κουλούρια της αγοράς.

05.04.2013
Φωτογραφία: Bastian Parchau

Επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας που φτιάχνει τα πιο δημοφιλή παξιμάδια και κουλούρια της αγοράς.

«Είμαι ευχαριστημένος», λέει ξεκινώντας την κουβέντα ο Νίκος Τσατσαρωνάκης, ο άνθρωπος πίσω από τα πιο δημοφιλή επώνυμα ελληνικά παξιμάδια. Σήμερα, στην εταιρεία εργάζονται οι δύο κόρες και οι γαμπροί του, ενώ μετά τις σπουδές της, θα ξεκινήσει και η μικρότερη κόρη του. Δικαίως ο Νίκος Τσατσαρωνάκης είναι περήφανος για την οικογενειακή συνέχεια της μάρκας, που πάει πίσω στο 1952, όταν πρωτολειτούργησε ο φούρνος της οικογένειας. «Ο πατέρας μου ήταν άνθρωπος της εκκλησίας, έτσι βγήκε το όνομα ‘‘Μάννα’’».

Η συζήτηση πάει στο πιο ευπώλητο προϊόν τους, το κρίθινο παξιμάδι. Ο ίδιος αναφέρει πως η σύζυγός του Μαρίκα, η οποία απεβίωσε πρόσφατα, έγινε «αιτία» για τη γέννησή του: «Το ξεκίνησα το ’70 περίπου, για τη Μαρίκα, που είχε ένα πρόβλημα υγείας. Γυρίσαμε ένα σωρό γιατρούς. Και βρέθηκε ένας νέος γιατρός, και μας είπε ότι πρέπει να τρώει κρίθινο ψωμί και παξιμάδια. Αυτό δεν νομίζω ότι το έχω ξαναπεί. Το κριθάρι, τότε, το θεωρούσαν τροφή για τα ζώα. Το ότι ζύμωνα κριθάρι και έβγαζα ένα σκούρο καφέ παξιμάδι θεωρήθηκε τρέλα, αλλά η γυναίκα μου έγινε καλά. Στην αρχή δεν ξέραμε πώς να το φτιάξουμε· δοκιμάζαμε, αλλά δεν φούσκωνε. Χίλιες προσπάθειες κάναμε για να το πετύχουμε, αλλά τελικά έγινε το σήμα κατατεθέν μας.» 

image image 

Για την υψηλότατη ποιότητα των προϊόντων είναι απόλυτος: «Ποτέ δεν έκανα έκπτωση στην ποιότητα. Πάντα είχα στόχο να βγάζουμε κανονικό ποσοστό κέρδους, όχι να υπερτιμολογούμε. Αντί να αγοράζω ‘‘ράφια’’ και διαφημίσεις ή να δίνω φακελάκια, προτιμώ να δίνω εκεί που πιστεύω ότι χρειάζονται ή να επενδύω στην επιχείρηση». Κάνοντας τα λόγια πράξη, ο Νίκος Τσατσαρωνάκης έχτισε προσφάτως ένα Πνευματικό Κέντρο στο Καστέλι, μια κυψέλη ζωής, μάθησης και διασκέδασης για τους νέους της περιοχής, που εγκαινίασε ο ίδιος ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος. 

image image 

Στη συνέχεια της ξενάγησής μας, μιλάμε με τον εμπορικό διευθυντή της εταιρείας, Κώστα Σπηλιώτη. Ρωτάει πώς μας φαίνεται αυτό το προϊόν και εκείνη η συσκευασία. Απαντάμε ότι δεν είμαστε ειδικοί. «Γι’ αυτό ακριβώς σας ρωτώ. Συμβουλευόμαστε τους ειδικούς, αλλά δεν τους ακολουθούμε τυφλά. Λεγόμαστε ακόμα ‘‘Το Μάννα’’, το λογότυπό μας είναι το ίδιο τόσα χρόνια τώρα. Εξελισσόμαστε, ψάχνουμε το πιο σύγχρονο, αλλά δεν καταργούμε το ‘‘πρόσωπό’’ μας. Είμαστε ο Τσατσαρωνάκης, το Μάννα, η Κρήτη».


 «Το Μάννα», Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ,  Καστέλι Κισσάμου, τηλ. 28220-41.228, γραμμή επικοινωνίας: 800-11-59.59.59

Γίνε συνδρομητής

Αν θέλετε να λαμβάνετε το περιοδικό «Γαστρονόμος» κάθε μήνα στην πόρτα σας, γίνετε συνδρομητής στην εφημερίδα «Καθημερινή»

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών