ΣΥΝΤΑΓΕΣ

6+1 ιδέες για νόστιμα γεύματα, χωρίς φωτιά

Ετοιμάζουμε σαλάτες, σάντουιτς, κρύες σούπες με φρούτα αλλά και καλοκαιρινό γκασπάτσο.

29.08.2018
Φωτογραφία: Γιώργος Δρακόπουλος

Η χωριάτικη αλλιώς

Δοκιμάστε τη χωριάτικη σαλάτα ως σάλτσα για ζυμαρικά. Τις αναλογίες (για 4 άτομα) μας τις δίνει ο Χριστόφορος Πέσκιας. Ξεφλουδίζουμε 1 κιλό ώριμες ντομάτες, τις ξεσποριάζουμε και τις κόβουμε κονκασέ. Τις βάζουμε σε ένα βαθύ μπολ με 1 μεγάλη πιπεριά πράσινη, κομμένη σε κυβάκια, 2 αγγουράκια, καθαρισμένα και κομμένα σε κυβάκια, 2 κουτ. σούπας ελιές της αρεσκείας μας, ψιλοκομμένες, 3 κουτ. σούπας φυλλαράκια φρέσκιας ρίγανης ή 1 κουτ. σούπας ρίγανη ξερή, τριμμένη, 150 γρ. φέτα σε κύβους, 100 ml ελαιόλαδο, αλάτι και πιπέρι. Ανακατεύουμε και αφήνουμε τη σάλτσα στο ψυγείο να αναμειχθούν τα αρώματα. Ανακατεύουμε με τα ζυμαρικά και σερβίρουμε. Τα υλικά της χωριάτικης, με προσθαφαιρέσεις υλικών της αρεσκείας μας, τα χρησιμοποιούμε ως γέμιση για αραβικές πίτες. Mπορούμε να κόψουμε σε κύβους τα υλικά της χωριάτικης, εκτός από τις ντομάτες. Τις ντομάτες θα τις αδειάσουμε όπως για τα γεμιστά (τη σάρκα θα την ψιλοκόψουμε και θα την ανακατέψουμε με τα υπόλοιπα υλικα), θα αλατίσουμε το εσωτερικό τους και θα τις αναποδογυρίσουμε, ώστε να βγάλουν τα υγρά τους. Τις γεμίζουμε με το μείγμα της χωριάτικης, περιχύνουμε με ελαιόλαδο και σερβίρουμε με ψωμί και αλλαντικά της αρεσκείας μας.

Δροσερό καλοκαιρινό ελληνικό γκασπάτσο

Τα υλικά είναι: 4 υπερώριμες μεσαίου μεγέθους τομάτες, αποφλοιωμένες, ξεσποριασμένες κομμένες στα 4, 1 πράσινη πιπεριά, χωρίς σπόρια, κομμένη σε κομμάτια, 1 μεσαίο αγγούρι, ξεφλουδισμένο και κομμένο σε κομμάτια, 1 ξερό κρεμμύδι στα 4, 2 σκελίδες σκόρδoυ, 1 φέτα ψωμί χωρίς την κόρα, 6 κουτ. σούπας ελαιόλαδο + λίγο επιπλέον για το τελείωμα, 4 κουτ. σούπας τρίμμα φέτας, 2 κουτ. σούπας ξίδι αρωματικό (π.χ. με εστραγκόν), 1 – 2 κλαράκια μαϊντανού (τα φύλλα), 1 κουτ. σούπας ψιλοκομμένη μαύρη ελιά, χωρίς κουκούτσια, αλάτι, 1 λίτρο παγωμένο νερό. Βάζουμε τις τομάτες, την πιπεριά, το αγγούρι, το κρεμμύδι, το σκόρδο, το ψωμί, το ελαιόλαδο και το ξίδι στον πολτοποιητή (μπλέντερ) και χτυπάμε για να γίνουν χυλός. Προσθέτουμε το αλάτι και το νερό και ανακατεύουμε. Ψιλοκόβουμε το μαϊντανό και τον προσθέτουμε στο μείγμα. Αφήνουμε για 1 ώρα τουλάχιστον στο ψυγείο. Σερβίρουμε σε 4 μπολ και από πάνω προσθέτουμε από 1 κουτ. σούπας ελαιόλαδο, λίγη φέτα και τις ελιές.

Kρύα σούπα πεπονιού

Μια πρωτότυπη κρύα σούπα πεπονιού μάς προτείνει ο Χριστόφορος Πέσκιας. Χρειαζόμαστε 3 μικρά και πολύ ώριμα πεπόνια, 300 – 400 γρ. φέτα, πιπέρι λευκό, 25 γρ. μέλι θυμαρίσιο, 18 φέτες προσούτο. Καθαρίζουμε τα πεπόνια και τα κόβουμε σε μέτρια κομμάτια. Τα πολτοποιούμε στο μπλέντερ για 1 λεπτό και προσθέτουμε τα 300 γρ. φέτα. Προσθέτουμε το μέλι και το πιπέρι και ανακατεύουμε. Περνάμε τη σούπα από ψιλό σουρωτήρι και τη βάζουμε στο ψυγείο για 3 – 4 ώρες, ώστε να παγώσει καλά. Σερβίρουμε και συνοδεύουμε με το προσούτο και ψωμί.

Σάντουιτς χωρίς φωτιά

Τα σάντουιτς είναι μια εύκολη λύση για φαγητό χωρίς φωτιά. Τα υλικά είναι για 2 σάντουιτς. Με μαριναρισμένο κολοκύθι, πέστροφα και κρεμώδη σάλτσα: Κόβουμε 2 μικρά κολοκύθια σε πολύ λεπτές φέτες και τα βάζουμε σε ένα μπολ. Προσθέτουμε το χυμό 1 λεμονιού, 4 κουτ. σούπας λάδι, αλατοπίπερο και 1/2 κουτ. γλυκού κόλιανδρο σε σκόνη. Tα μαρινάρουμε στο ψυγείο για 1 ώρα. Σε ένα μπολάκι ανακατεύουμε 2 κουτ. σούπας κρεμώδες τυρί, 1 κουτ. σούπας γιαούρτι, 1 κουτ. σούπας ψιλοκομμένο άνηθο και αλάτι. Αλείφουμε δύο μεγάλες φέτες ψωμί με το κρεμώδες μείγμα, μοιράζουμε από πάνω τα κολοκυθάκια (αφού τα στραγγίξουμε) και βάζουμε από πάνω κομμάτια από πέστροφα καπνιστή. Σκεπάζουμε με δύο φέτες ψωμί και σερβίρουμε. Με μαριναρισμένο γαύρο, πιπεριά Φλωρίνης και βασιλικό: Αλείφουμε 4 μεγάλες φέτες ψωμιού με λάδι και πασπαλίζουμε με 1 κουτ. σούπας φυλλαράκια δυόσμου, βασιλικού ή μαϊντανού. Βάζουμε στις δύο φέτες ψωμιού πράσινα σαλατικά της αρεσκείας μας, χοντροκομμένα (φυλλαράκια γλιστρίδας, λόλα), και από πάνω λωρίδες από 1 πιπεριά Φλωρίνης από βάζο και 10 φιλέτα μαριναρισμένου γαύρου. Σκεπάζουμε με άλλες δύο φέτες ψωμί και σερβίρουμε.

Ρυζοσαλατες

Οι ρυζοσαλάτες έχουν τον κόπο του βρασίματος του ρυζιού, όμως σε γενικές γραμμές είναι μια εύκολη και χορταστική λύση για το καλοκαίρι και μπορούμε να τις εμπλουτίσουμε με διάφορα υλικά σε συνδυασμούς της αρεσκείας μας. Μια ενδιαφέρουσα ρυζοσαλάτα μάς προτείνει η Νίκη Χρυσανθίδου για 4 άτομα. Βράζουμε 2 φλιτζ. τσαγιού ρύζι κίτρινο σύμφωνα με τις οδηγίες του πακέτου. Το σουρώνουμε και το αναμειγνύουμε σε ένα βαθύ μπολ με 80 ml ελαιόλαδο, τόνο κομματιασμένο (από 1 βαζάκι), 10 αγγουράκια τουρσί σε ροδέλες, 10 λιαστές ντομάτες από βαζάκι με λάδι, στραγγισμένες και ψιλοκομμένες, τα φυλλαράκια από 1 ματσάκι μαϊντανού, ψιλοκομμένα. Σερβίρουμε γαρνιρισμένο με 150 γρ. φέτα τριμμένη με το χέρι.

Γίνε συνδρομητής

Αν θέλετε να λαμβάνετε το περιοδικό «Γαστρονόμος» κάθε μήνα στην πόρτα σας, γίνετε συνδρομητής στην εφημερίδα «Καθημερινή»

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών