*Του Δημήτρη Ρηγόπουλου

Η ανάπλαση εξπρές κάνει ξανά μόδα την απαξιωμένη πλατεία, ενώ η περιοχή εκτοξεύεται τουριστικά, με 23 νέα ξενοδοχειακά projects.

Πειραιώς 1. Αριστοτέλους 30. Χαλκοκονδύλη και Σωκράτους. Βερανζέρου και Κοτοπούλη. Σωκράτους και Αγίου Κωνσταντίνου. Σωκράτους 65. Μάρνη και Βερανζέρου. Ζήνωνος και Πειραιώς. Λυκούργου και Σωκράτους. Πειραιώς 27. Αρμοδίου 12. Αθηνάς και Σοφοκλέους. Αθηνάς 1. 3ης Σεπτεμβρίου και Σατωβριάνδου. Αβέρωφ 7. Μάρνη και Πατησίων.

Αυτές είναι οι διευθύνσεις που αντιστοιχούν σε 16 (!) ξενοδοχειακά projects τα οποία βρίσκονται αυτή την εποχή σε εξέλιξη ή δρομολογούνται τους επόμενους μήνες στην ευρύτερη περιοχή της Ομόνοιας. Χωρίς να συνυπολογίζονται οι αντίστοιχες φιλόδοξες επενδύσεις σε τέσσερα γνωστά κτίρια πάνω στην πλατεία: στο Σαρόγλειο Μέγαρο (στη συμβολή με τη Σταδίου), στο ερμητικά κλειστό εδώ και χρόνια La Mirage (παραπλεύρως του Hondos Center) και στα πλέον δημοφιλή «Μπάγκειον» και «Μέγας Αλέξανδρος», τις δύο νεοκλασικές πυργοδέσποινες της πλατείας, με μοναδικό χώρισμα ανάμεσά τους το ορμητικό αστικό ποτάμι της οδού Αθηνάς, με θέα στον Ιερό Βράχο.

Και όμως, αυτό δεν είναι ένα ρεπορτάζ για την τουριστική αναβάθμιση μιας πλατείας που, εδώ που τα λέμε, είχε πάντα ξενοδοχεία. Αλλά είναι η επενδυτική φρενίτιδα στον χώρο του τουρισμού που προσγειώθηκε τον τελευταίο χρόνο στην Ομόνοια, σαν περήφανος αγγελιοφόρος ο οποίος φέρνει πρώτος τα καλά νέα – λίγο πριν ο νέος δήμαρχος της πόλης, Κώστας Μπακογιάννης, και η ομάδα του συλλάβουν την ιδέα για ολοκληρωτικό restart της όψης της πλατείας με την ανάπλαση εξπρές, που επιστρέφει στους Αθηναίους το σιντριβάνι-φετίχ, το μόνο που θα μπορούσε να ξεπλύνει τη συσσωρευμένη οργή για την προβληματική κατάσταση της τελευταίας εικοσαετίας.

Οι αρχιτέκτονες γκρινιάζουν, αλλά ο δήμαρχος ξέρει ότι έχει την μπαϊλντισμένη κοινή γνώμη μαζί του. To νέο/παλιό σιντριβάνι έρχεται την καλύτερη δυνατή στιγμή. Είναι σαν ένα μαγικό χέρι να πατάει ένα αόρατο κουμπί που δίνει το σύνθημα για την αναγέννηση της πλατείας. Η αποκάλυψη της νέας Ομόνοιας θα φέρει κόσμο που δεν τολμούσε να περπατήσει πιο κάτω από το Attica, θα εξάψει την περιέργεια και θα κάνει την περιοχή cool. Η είδηση ότι η ομάδα του «six d.o.g.s» ανέλαβε να λειτουργήσει το all-day bar του νέου ξενοδοχείου «DAVE Red» (Μαρίκας Κοτοπούλη και Βερανζέρου) είναι ενδεικτική του πόσο γρήγορα τρέχουν τα πράγματα.

Το «DAVE Red» είναι μόνο ένα από τα τέσσερα (!) ξενοδοχεία που ετοιμάζει η ισραηλιτικών συμφερόντων αλυσίδα Brown Hotels πέριξ της πλατείας. Πρώτο θα ανοίξει τις πύλες του μέσα στον Μάρτιο, στην αρχή της Πειραιώς, το νέο «Brown Acropol», εκεί όπου έγραψε ιστορία το «Ακροπόλ» του Εμμανουήλ Βουρέκα, ένα από τα ευτυχέστερα δείγματα του ελληνικού μοντερνισμού. Πάντως, το μεγάλο στοίχημα για την Ομόνοια δεν είναι μόνο η ανάκαμψη της ίδιας της πλατείας, αλλά η δυνατότητα το δικό της restart να παρασύρει και την ταλαιπωρημένη από την κρίση οδό Σταδίου. Και εδώ έχουν δρομολογηθεί πολλά και ωραία projects, με πρώτο και καλύτερο το σχέδιο της μεταμόρφωσης της Στοάς Αρσακείου σε μητροπολιτικό food court υψηλών προδιαγραφών, πολυχώρο γεύσης και σημείο αναφοράς για τη μεσογειακή γαστρονομία.

* Ο Δημήτρης Ρηγόπουλος είναι αρχισυντάκτης του περιοδικού «Κ» της «Καθημερινής».

Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στον Γαστρονόμο Μαρτίου, τεύχος 167.

Γίνε συνδρομητής

Αν θέλετε να λαμβάνετε το περιοδικό «Γαστρονόμος» κάθε μήνα στην πόρτα σας, γίνετε συνδρομητής στην εφημερίδα «Καθημερινή»

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών