Καθισμένοι γύρω από ένα τραπέζι, την 1η μέρα του Ιουνίου, μετείχαμε σε μια ιδιαίτερη βιωματική εμπειρία φαγητού στην οποία η Ισαβέλλα ως αφηγήτρια μας παρέσυρε και μας ταξίδεψε στα βουνά της Κρήτης. Εκεί, μέσα από δικές της προσωπικές ιστορίες αλλά και τις ιστορίες που της μετέφεραν οι ίδιοι οι παραγωγοί της Κρήτης, παρατηρήσαμε, γευτήκαμε και ανταλλάξαμε απόψεις γύρω από βότανα, τυριά και τα πιο αγνά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, το τυρί της Τρύπας και το χαρούπι, που γεύτηκα για πρώτη φορά στην αρχική μορφή του.
Οι δημοσιογράφοι και φίλοι, που ήμασταν εκεί, είδαμε στον όμορφο και λιτό χώρο του Open Farm Agora στου Ρέντη τρία είδη από βότανα να στροβιλίζονται μέσα σε μία γυάλινη τσαγιέρα ακούγοντας παράλληλα την ιστορία για το πώς συλλέγεται ο αλάδανος στα βουνά της Κρήτης. Αυτή ήταν η εισαγωγή της εμπειρίας, που ζήσαμε, η οποία θα εκτυλίσσεται άμεσα σε διάφορα ξενοδοχεία της Αθήνας και όχι μόνο. Σε αυτό το “ταξίδι”, το οποίο εμπνεύστηκε από τα δικά της γαστρονομικά οδοιπορικά η δημοσιογράφος Ισαβέλλα Ζαμπετάκη, το φαγητό λειτουργεί ως συνοδευτικό της κεντρικής ιστορίας που αφηγείται η ίδια, με στόχο την αναζήτηση της γεύσης σε βουνά, ελαιώνες και μιτάτα.
Η δύναμη της απλότητας
Την ιστορία πλαισιώνουν μια σειρά από προσεγμένες λεπτομέρειες: από τα υφαντά πουγκιά για βότανα φτιαγμένα στον αργαλειό στον Ζαρό μέχρι τα χειροποίητα κεραμικά πιάτα από τις Μαργαρίτες Ρεθύμνου. Αυτό που κάνει όμως την εμπειρία πραγματικά ξεχωριστή είναι η ατμόσφαιρα που δημιουργείται γύρω από το τραπέζι. Πρόκειται για μια αυθεντική έκφραση της ελληνικής φιλοξενίας που κάνει τους συμμετέχοντες να νιώσουν τη ζεστασιά της παρέας και τη γοητεία της απλότητας.
“How far would you go for real food?”
Η εμπειρία “How far would you go for real food?” απευθύνεται τόσο σε Έλληνες όσο και ξένους και εκτός από επιλεγμένα ξενοδοχεία της Αττικής, στα οποία θα ξεκινήσει να βιώνεται, θα παρουσιάζεται και με τη μορφή ομιλίας σε συνέδρια σχετικά με τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα. Μέσα στον μήνα θα παρουσιαστεί στο πενθήμερο συνέδριο Chef Culinary Conference, το οποίο θα παρακολουθήσουν περισσότεροι από 500 Αμερικανοί σεφ, διαιτολόγοι και δημοσιογράφοι στη Μασαχουσέτη. Αντίστοιχη παρουσίαση θα γίνει σε ειδική εκδήλωση για πανεπιστημιακούς και ομογενείς στο Maliotis Cultural Center στη Βοστώνη αλλά και για δημοσιογράφους σε εστιατόριο της Νέας Υόρκης.
Το ρεπορτάζ γίνεται αφήγημα
Σχετικά με τη νέο αυτό project μιλήσαμε με την Ισαβέλλα Ζαμπετάκη για τους στόχους της και τη δημιουργία της εταιρείας “Herbs in her pockets”, την οποία δημιούργησε: «Μετά από 23 χρόνια δημοσιογραφικής πορείας με θέμα τη γαστρονομία και το ταξίδι, ήθελα να σχεδιάσω μία εμπειρία που να δίνει στον ταξιδιώτη την ευκαιρία όχι απλά να απολαύσει νόστιμες γεύσεις, αλλά και να μάθει περισσότερα για την κουλτούρα που τις περιβάλλει. Αξιοποιώντας υλικό από τα ρεπορτάζ μου, δημιούργησα ένα αφήγημα που περιέχει ουσιώδη πληροφορία και ταυτόχρονα αγγίζει τους συμμετέχοντες σε συναισθηματικό επίπεδο. Πιστεύω ότι το storytelling είναι ένας δυνατός τρόπος για να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που δημιουργούν διεθνείς τάσεις, όπως η στροφή στη βιωσιμότητα και στα plant-forward γεύματα, και να προσεγγίσουμε ένα ποιοτικό κοινό. Κι αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που δημιούργησα την εταιρεία Herbs in her pockets».
Η Herbs in her pockets μάς συστήνεται επίσης μέσα από ένα καινοτόμο προϊόν, το σαπούνι «A Fragrant Story». Πρόκειται για μια συνέργεια με την Helleo, εταιρεία που παράγει χειροποίητο σαπούνι από εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, το οινοποιείο Λυραράκης και τον αγγειοπλάστη Γιώργη Δαλαμβέλα. Το σαπούνι αυτό περιέχει Κοτσιφάλι, δίκταμο και κόκκινη άργιλο από την Κρήτη και συνοδεύεται από ένα podcast με τις ιστορίες των τριών παραγωγών που συνεργάστηκαν για να δημιουργηθεί.
Για να ακούσετε το podcast και για να διαβάσετε μικρές ιστορίες για ιδιαίτερα ελληνικά προϊόντα, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα herbsinherpockets.com