ΕΞΟΔΟΣ

Barreldier

Κοκτέιλ παλαιωμένα σε βαρέλι

16.07.2015
Φωτογραφία: Άγγελος Γιωτόπουλος

Κοκτέιλ παλαιωμένα σε βαρέλι.

Ο Ελληνοϊταλός Μάριο Μπάσο είναι εκ καταγωγής ειδικός στην παρασκευή βερμούτ. Κρασί ενισχυμένο με αλκοόλ, μπαχαρικά και μυρωδικά είναι μέρος μιας ιταλικής παράδοσης που παραπέμπει στη διαδικασία μετατροπής κάθε φρούτου σε λικέρ που έκαναν ανέκαθεν οι Ελληνίδες οικοδέσποινες. Τα βερμούτ μπορεί να έχουν κάρδαμο, γαρίφαλο, μαντζουράνα, κανέλα, βανίλια, θυμάρι, μοσχοκάρυδο, κάποιο εσπεριδοειδές και πολλά άλλα μυριστικά. ο Μάριο, μάλιστα, έχει φτιάξει ένα βερμούτ με 41 μπαχαρικά. Τον ίδιο, μαζί με τα δικά του βερμούτ, τα χειροποίητα σιρόπια και bitters και το δικό του τόνικ, τον βρίσκουμε στο νέο μπαρ της Στοάς Μπολάνη, στο Σύνταγμα. Το «Barreldier» (στα Ελληνικά «Ο δρόμος του βαρελιού») είναι ένα μπαρ που τρέφει «αγάπη για το κλασικό και σεβασμό προς το καινούργιο», όπως δηλώνει ο Μάριο. Λειτουργεί από το πρωί με εξαιρετικό καφέ, ο οποίος προέρχεται από θεσπέσια πρώτη ύλη και παρασκευάζεται πολύ καλά από τον Πάνο Κούρο, ενώ σερβίρονται επίσης πρωινό, μπέργκερ και σάντουιτς.

Πάνω από το μπαρ υπάρχουν μικρά βαρέλια. Εκεί βρίσκονται κοκτέιλ που μένουν να παλαιώσουν, να στρογγυλέψει η αψάδα τους, τα συστατικά τους να γίνουν ένα, να πάρουν από το βαρέλι όσα έχει να δώσει στο άρωμα και στη γεύση τους. Σερβίρουν κλασικά ποτά με ένα twist, τέτοιο που δεν μειώνει τη διαχρονική τους αξία. Η λίστα είναι πλήρης από σκέτα αποστάγματα, ενώ χωρίζεται και ανάλογα με το απόσταγμα που αποτελεί τη βάση κάθε κοκτέιλ. Διαθέτουν έξι παραλλαγές σε νεγκρόνι και έξι σε τζιν τόνικ. Σε κάθε κατηγορία υπάρχουν καταχωρισμένα τρία κλασικά κοκτέιλ και δύο, παλαιωμένα ή μη, τα οποία αποτελούν δημιουργίες του Μάριο Μπάσο. Δοκιμάσαμε το μοναδικό East India, περασμένο από βαρέλι, ενώ από τις προτάσεις του ειδικού ξεχωρίσαμε το Cherish, τη συνταγή του οποίου εκείνος μοιράστηκε μαζί μας.

Το κοκτέιλ «Cherish» του Μάριο Μπάσο θα το βρείτε εδώ.

*Οι τιμές και το μενού των εστιατορίων είναι αυτά που ίσχυαν κατά τη χρονική περίοδο συγγραφής και δημοσίευσης του άρθρου και ενδέχεται να έχουν αλλάξει.

*Τα ρεπορτάζ αγοράς και τα προϊόντα που προτείνουμε στον Γαστρονόμο είναι επιλογές των συντακτών και δεν έχουν εμπορικό σκοπό ούτε αποφέρουν διαφημιστικό έσοδο.

Γίνε συνδρομητής

Αν θέλετε να λαμβάνετε το περιοδικό «Γαστρονόμος» κάθε μήνα στην πόρτα σας, γίνετε συνδρομητής στην εφημερίδα «Καθημερινή»

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών