ΑΓΟΡΑ

So Greek (Θάσος)

Το ολοκαίνουργιο παντοπωλείο στον λιμένα της Θάσου διευρύνει τους γαστρονομικούς ορίζοντες του νησιού και διαφημίζει στους Βαλκάνιους τουρίστες τα ελληνικά προϊόντα.

19.05.2014

Το ολοκαίνουργιο παντοπωλείο στον λιμένα της Θάσου διευρύνει τους γαστρονομικούς ορίζοντες του νησιού και διαφημίζει στους Βαλκάνιους τουρίστες τα ελληνικά προϊόντα.

Λίγα λόγια για το μαγαζί: Πίσω από τη βιτρίνα, η οποία μοιάζει με ένα τεράστιο σπιτικό παράθυρο που βλέπει στη θάλασσα, δεσπόζει ένας ποδοκίνητος ξύλινος μύλος. Ο παππούς του ιδιοκτήτη Γιώργου Διονυσιάδη ήταν αγγειοπλάστης και δημιουργίες του κοσμούν διάφορες γωνιές του καλαίσθητου παντοπωλείου. Ανάμεσα τους, ξεχωρίζουν οι μικρές πήλινες σφυρίχτες που παράγουν ήχο με νερό. Βασική σκέψη του νεαρού Θασίτη, όταν διακοσμούσε το μαγαζί στις αρχές Απρίλη, ήταν να συνδυάσει την οικογενειακή παράδοση με ένα λειτουργικό περιβάλλον, όπου τα προϊόντα θα είναι ταξινομημένα ανά θεματικές κατηγορίες προς διευκόλυνση των επισκεπτών. «Πολλοί συντοπίτες μου αναζητούσαν γεύσεις που είχαν γνωρίσει σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και δε μπορούσαν να τις βρουν. Εδώ, αποκτούν πρόσβαση ακόμη και σε πολύ μακρινές περιοχές από τη Θάσο, όπως την Κρήτη και το Δομοκό», σημειώνει ο κύριος Γ. Διονυσιάδης.

Τι ψωνίζουμε: Στα έξυπνα στημένα ράφια, που είναι φτιαγμένα από καφάσια και θυμίζουν μοντέρνα βιβλιοθήκη, βρίσκουμε μια μεγάλη ποικιλία από λάδια, όπως το βιολογικό “Olvia” από τη Μυτιλήνη, καπνιστές ελιές “Πασχαλίδη”, μανιταροσκευάσματα από τα Γρεβενά, π.χ χορτόσουπα με μανιτάρια, τυριά της δραμινής “Νεογάλ”, και ΠΟΠ όσπρια από τις Πρέσπες. Φυσικά, σημαντική θέση κατέχουν και οι τοπικοί παραγωγοί. Ο συνεταιρισμός της Θάσου προσφέρει εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο και θυμαρίσιο μέλι, ενώ η εταιρεία “ΙΩΠΑ” διατηρεί τη ντόπια παράδοση στα γλυκά του κουταλιού (σύκο, καρυδάκι, καρπούζι, κ.ά). Γενικώς, με εξαίρεση τις θασίτικες γεύσεις, τα υπόλοιπα προϊόντα είναι mainstream και τα συναντάς στα περισσότερα παντοπωλεία ανά την Ελλάδα. Αλλά αυτό, δεν μειώνει καθόλου την αξία του “Τόσο Ελληνικό”. Γιατί η Θάσος, συν τοις άλλοις, βρήκε ένα μέρος όπου θα προβάλλονται με σύγχρονους τρόπους μάρκετινγκ τα καλούδια της. Σαν γαστρονομική πρεσβεία ένα πράγμα.

*Οι τιμές και το μενού των εστιατορίων είναι αυτά που ίσχυαν κατά τη χρονική περίοδο συγγραφής και δημοσίευσης του άρθρου και ενδέχεται να έχουν αλλάξει.

*Τα ρεπορτάζ αγοράς και τα προϊόντα που προτείνουμε στον Γαστρονόμο είναι επιλογές των συντακτών και δεν έχουν εμπορικό σκοπό ούτε αποφέρουν διαφημιστικό έσοδο.

Γίνε συνδρομητής

Αν θέλετε να λαμβάνετε το περιοδικό «Γαστρονόμος» κάθε μήνα στην πόρτα σας, γίνετε συνδρομητής στην εφημερίδα «Καθημερινή»

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών