Η τράπουλα ξαναμοιράζεται στη διασκέδαση της Αθήνας. «Αποκέντρωση τώρα» σημαίνει Παγκράτι, για όσους τολμούν να επιχειρήσουν στην εστίαση εκτός του ιστορικού κέντρου. Το Παγκράτι είναι μια γειτονιά με σημαία την κοινωνική ισότητα: αστοί που ζουν στα πέριξ του Ιδρύματος Ερευνών και στο Μετς, νοικάρηδες στη Φιλολάου, ιδιοκτήτες στις πολυώροφες της Υμηττού, νέα ζευγάρια που μετακόμισαν εδώ προλαβαίνοντας στο τσακ τον τυφώνα του Airbnb, που πλήττει και αυτό το κέντρο-απόκεντρο. Δίπλα στα κλασικά παγκρατιώτικα στέκια φτιάχνονται νέα. Οι κάτοικοι της περιοχής, αλλά και κόσμος από όλη την Αθήνα, θα βγουν για να πιουν ένα ποτό –στριμωγμένοι και με δεκάδες συγγνώμες– στο πεζοδρόμιο του Chelsea Hotel. Το Παγκράτι «ξαναχτίζεται», είναι μια γειτονιά-έξοδος. Στην Αρχελάου σχεδόν κανένα μαγαζί δεν είναι πια ξενοίκιαστο. Εδώ άνοιξε πριν από λίγους μήνες η πιτσαρία Tre Sorelle και το καλοκαίρι το Santa Lucia, με μακαρονάδες. Μόλις άνοιξε το Walla-Walla από τον Κώστα Τσίγκα, με 8.000 φιάλες κρασιού, tacos και dumplings. Στην πλατεία Προσκόπων αναμένεται και το νέο μαγαζί των Λυκιαρδόπουλου (Odori), Τσουνάκα, Σεργή και Γεωργόπουλου (Clumsies), με καφέ, φαγητό, ποτό και με ένα υπόγειο για γκουρμέ δείπνα περιορισμένων θέσεων. Την τύχη της Αρχελάου φαίνεται πως έχει και η Ευφράνορος. Την αρχή έκανε το Flamingo, που καθιέρωσε ένα από τα καλύτερα brunch της γειτονιάς και σερβίρει ωραίο καφέ και ποτά. Νοικιάστηκε και φτιάχνεται το διπλανό μαγαζί, απέναντι άνοιξε η πιτσαρία La Pinsa –ακριβούτσικη γι’ αυτό που προσφέρει–, ενώ λίγο πιο πάνω βρίσκεται το Rabbit Punch (βλ. σελ. 168). Απέναντι λειτουργεί το θεατράλε καφέ-μπαρ Monsieur Cannibale από πέρυσι. Κοντά στο Καλλιμάρμαρο, στο στενάκι της Ευφορίωνος, βρίσκεται το Cupola, που σερβίρει μία από τις καλύτερες πίτσες της πόλης, ένα ιταλικό με εξυπηρετικούς ανθρώπους στο σέρβις, ενώ στο πλάι του Σταδίου μόλις άνοιξε το all-day café-bar Πάπια (Αυτομέδοντος 4). Όλα τα παραδείγματα επαληθεύουν πανηγυρικά πως η εστίαση ήταν και παραμένει ένας τομέας που αναπτύχθηκε στο επιχειρείν εν μέσω κρίσης και συνεχίζει να ευημερεί. Οι επιχειρηματίες βρήκαν εδώ ευκαιρίες, κάποιοι από αυτούς επένδυσαν κάτι περισσότερο από χρήματα. Όπως οι επιχειρηματίες, έτσι και οι πελάτες αναζητούν ευκαιρίες. Ευκαιρία για τον πελάτη είναι ένα μέρος που του προσφέρει καλή σχέση ποιότητας-τιμής, συνέπεια, ευκολίες, φροντίδα (πάρκινγκ ή χώρο χωρίς τσιγάρο, ή παιδικό γεύμα κ.λπ.). Αυτά έθεσαν τον πήχη της ποιότητας ψηλά και ταίριαξαν με όσα ζητούσε η γειτονιά. Οι κάτοικοι έφεραν και τους μη κατοίκους-φίλους τους. Το Παγκράτι, και κάθε Παγκράτι, θα συνεχίζει να «παίζει» όσο ανεβαίνει αυτός ο πήχης, διαφορετικά σύντομα θα δούμε ποια θα είναι η επόμενη γειτονιά της Αθήνας που θα δοξάζει τη διασκέδαση για κάθε γούστο.

Γίνε συνδρομητής

Αν θέλετε να λαμβάνετε το περιοδικό «Γαστρονόμος» κάθε μήνα στην πόρτα σας, γίνετε συνδρομητής στην εφημερίδα «Καθημερινή»

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών