ΜΑΓΑΖΙΑ

Κάβα «84600»

Το... Super Paradise των οινόφιλων στη Μύκονο βρίσκεται στο σούπερ µάρκετ Φλώρα, σε µια κάβα µε περισσότερες από 2.500 ετικέτες από όλο τον πλανήτη.

16.05.2016| Updated: 25.06.2021
Κάβα «84600»

Το… Super Paradise των οινόφιλων στη Μύκονο βρίσκεται στο σούπερ µάρκετ Φλώρα, σε µια κάβα µε περισσότερες από 2.500 ετικέτες από όλο τον πλανήτη.

Λουσάτοι, ευρύχωροι διάδρομοι, ευρωπαϊκή, λαμπερή αισθητική, ράφια γεμάτα ελληνικές και διεθνείς «ψαγμένες» λιχουδιές, στα μεγάφωνα δυνατό μυκονιάτικο beat. Αυτό είναι το σκηνικό του σούπερ μάρκετ Φλώρα.

Ομως ο πραγματικός «άσος στο μανίκι» τους είναι η shop in a shop κάβα, ένας πραγματικός παράδεισος για κάθε οινόφιλο. «Εκμεταλλευόμενοι την τύχη μας να βρισκόμαστε σε ένα νησί όπου έρχονται επισκέπτες από όλο τον κόσμο, εστιάζουμε όχι απλώς στο να καλύψουμε και τον πιο απαιτητικό πελάτη, αλλά και να προβάλουμε το καλό ελληνικό προϊόν, και μάλιστα αναδεικνύοντας το value for money του», μου εξηγεί ο κ. Στράτος Βουδούρης, διευθυντής του κεντρικού καταστήματος, πρώην επιχειρηματίας κρασιού και έμπειρος connoisseur οίνου. Τα Φλώρα Μάρκετ ξεκίνησαν το 1964, με ένα μικρότερο κατάστημα στη Χώρα, από τη Φλώρα Κονταράτου και σήμερα ιδιοκτήτες των τριών καταστημάτων είναι πάντα η ίδια οικογένεια, με επικεφαλής τον Τάσο Κονταράτο. Ο κύριος στόχος τους είναι η εξειδίκευση σε καθετί με το οποίο καταπιάνονται. Ετσι η κάβα τους αυτήν τη στιγμή αριθμεί πάνω από 2.500 ετικέτες κρασιών από τον διεθνή αμπελώνα, όπως και όλα τα ποτά που μπορεί να βάλει ο νους. Τουλάχιστον 120 διαφορετικά ουίσκι, πάνω από 60 ετικέτες βότκας κι άλλες τόσες επιλογές σε ρούμι και τεκίλα, κάμποσα κονιάκ και πολλά μπράντι. Αρκετά από αυτά έχουν, δε, συλλεκτική αξία.

Οσον αφορά το κομμάτι του ελληνικού κρασιού, ο κύριος Βουδούρης διευκρινίζει ότι «οι ξένοι έχουν επιφυλάξεις και δισταγμούς ως προς τα κρασιά μας. Δεν επιδιώκουν να τα αγοράσουν κι εδώ είναι που ο ρόλος μας είναι καταλυτικός, καθώς πρέπει να τους παρακινήσουμε και να τους καθοδηγήσουμε. Φυσικά ποντάρουμε στο μεγάλο προσόν μας, που δεν είναι άλλο από τη διαφορετικότητα των ελληνικών ποικιλιών. Βλέπεις, εδώ δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Ενα ελληνικό Cabernet μοιραία θα συγκριθεί με κάποιο ξένο, όμως ένα Ξινόμαυρο ή ένα Βιδιανό είναι πρωτόγνωρες γεύσεις για τον αλλοδαπό ουρανίσκο». Τα ράφια τους, ένα σαφάρι στον ελληνικό αμπελώνα. Δεν λείπουν περιοχές ούτε και ποικιλίες -σύμφωνα με τις οποίες είναι τοποθετημένα τα κρασιά- και μάλιστα η συλλογή τους ανανεώνεται διαρκώς με νέες και εμπλουτίζεται με παλιότερες κυκλοφορίες. «Εχουμε άποψη και, βασισμένοι στο δικό μας κριτήριο, φροντίζουμε να έχουμε πλήρη εκπροσώπηση με ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η κάθε περιοχή και η κάθε ποικιλία. Μας ενδιαφέρει η ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών μέσα από τα terroir και την ποικιλιακή τυπικότητα. Επόμενος στόχος είναι να προσθέσουμε στη συλλογή μας περισσότερα κρασιά από την Κρήτη και, φυσικά, από όλες τις Κυκλάδες». Είναι σαφές πως έχουν το know how και θέλουν να δώσουν βήμα και στον μικρό παραγωγό.

Ωστόσο, εδώ είναι Μύκονος και τα highlights είναι, φυσικά, η Σαμπάνια και τα ροζέ της Προβηγκίας. «Την περασμένη χρονιά πουλήσαμε 5.500 κιβώτια Σαμπάνιας και είμαστε το σημείο με τις περισσότερες πωλήσεις προβηγκιανών ροζέ στην Ελλάδα!» Η γκάμα τους σε ροζέ από την Προβηγκία είναι όντως εντυπωσιακή, αλλά ακόμη πιο εντυπωσιακές είναι οι jeroboam φιάλες Σαμπάνιας, οι συλλεκτικές τους εκδόσεις και οι vintages. Φυσικά από τη συλλογή τους, και από τον walk in συντηρητή τους, δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι μεγάλες ετικέτες, όπως Château Petrus, Lafite Rothschild, Gaja, κ.ο.κ.

Διαβάστε περισσότερα στο www.oinoxoos.net

*Οι τιμές και το μενού των εστιατορίων είναι αυτά που ίσχυαν κατά τη χρονική περίοδο συγγραφής και δημοσίευσης του άρθρου και ενδέχεται να έχουν αλλάξει.

*Τα ρεπορτάζ αγοράς και τα προϊόντα που προτείνουμε στον Γαστρονόμο είναι επιλογές των συντακτών και δεν έχουν εμπορικό σκοπό ούτε αποφέρουν διαφημιστικό έσοδο.

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών