ΟΙΝΟΣ + ΠΟΤΑ

Από κρασί σε can μέχρι κοκτέιλ σε μπουκάλι: νέα ήθη στο ποτό

Οκτώ ποτά που φωτογραφίζουν οκτώ καινούργιες τάσεις στο ποτό παγκοσμίως.

23.03.2022| Updated: 08.04.2022
Εικονογράφηση: Φίλιππος Αβραμίδης
Από κρασί σε can μέχρι κοκτέιλ σε μπουκάλι: νέα ήθη στο ποτό

3 Cents grapefruit soda Zero Sugar

Οι πολύ ταλαντούχοι μπαρτέντερ Γιώργος Μπάκος, Γιώργος Τσιρίκος και Δημήτρης Νταφόπουλος, μετά την τρομερή επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο με τα αναψυκτικά 3 Cents, δημιούργησαν έναν νέο κωδικό, το 3 Cents grapefruit soda χωρίς ζάχαρη. Είναι μια τάση σε όλο τον κόσμο η κατανάλωση beverage με λιγότερη ή και καθόλου ζάχαρη, σίγουρα μια ιδανική επιλογή για να πιεις μία Paloma παραπάνω χωρίς τύψεις!

Ribolla Gialla Orange, Radikon Winery, Ιταλία

Ο Stanko Radikon είναι ένας πρωτοπόρος οινοποιός που δραστηριοποιείται στη βόρεια Ιταλία, στα σύνορα με τη Σλοβενία. Εκεί δημιουργεί κάποια φανταστικά κρασιά από την ποικιλία Ribolla Gialla – και όχι μόνο. Είναι παγκοσμίως γνωστός για τα orange (ερυθρή οινοποίηση σε λευκά σταφύλια που αποκτούν ένα πορτοκαλί χρώμα) και natural κρασιά που παράγει, τα οποία έχουν γίνει τώρα πια μόδα. Έντονα αρώματα ώριμων πυρηνόκαρπων φρούτων, γήινων στοιχείων και πολύπλοκη δομή και υφή από την επαφή με τις οινολάσπες.

Xinomavro, Navitas Winery, Λιτόχωρο

Οι διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών έχουν αλλάξει, με ένα μεγάλο ποσοστό να μην τρώει κρέας, ψάρι και τα παράγωγά τους. Ακολουθώντας την τάση, αρκετοί παραγωγοί κρασιού δεν χρησιμοποιούν ζωικά πρόσθετα κατά την παραγωγή των κρασιών (κάποια από αυτά χρησιμοποιούνται σε κατεργασίες για τη διαύγαση του γλεύκους). Έτσι και το οινοποιείο Navitas από το Λιτόχωρο, το οποίο παράγει πιστοποιημένα vegan κρασιά. Το νέο φρέσκο Ξινόμαυρο του 2020 ακροβατεί ανάμεσα στο παλιό και το νέο στιλ Ξινόμαυρων, έχοντας φινέτσα, ζωικό χαρακτήρα, ανθικά και βοτανικά αρώματα και ταυτόχρονα ζουμερό φρούτο, που εξισορροπεί τον ζωικό χαρακτήρα.

Underwood Pinot Noir, Oregon κρασιά σε can

Τα κρασιά σε can (κουτάκι) είναι μια μόδα των τελευταίων ετών στο εξωτερικό, με την αγορά της Αμερικής να είναι αυτή που πρωτοστατεί. Ίσως για όλους εμάς τους λάτρεις του κρασιού να είναι κάπως ξένο, αλλά το ίδιο μπορούμε να πούμε πως είχαμε νιώσει και όταν είχαμε δει για πρώτη φορά τα βιδωτά καπάκια, που τώρα πια έχουν αποδείξει την ποιοτική τους αξία. Και αν μη τι άλλο, πολλοί θεωρούν ότι είναι ένας τρόπος να αυξήσει το κρασί τις πωλήσεις του έναντι άλλων αλκοολούχων ποτών. Το Underwood Pinot Noir είναι ένα τυπικό Pinot, με αρώματα κόκκινων φρούτων, βοτάνων, έντονο φυτικό χαρακτήρα και υψηλή οξύτητα.

Clumsy Negroni

Μία ακόμα τάση είναι τα λεγόμενα RTD (ready to drink) ποτά, όπως το Clumsy Negroni από την ομάδα του διάσημου κοκτέιλ μπαρ The Clumsies. Ένα έτοιμο κοκτέιλ που ο καταναλωτής το μόνο που έχει να κάνει είναι να το σερβίρει στο ποτήρι της αρεσκείας του με πάγο και να απολαύσει τον συνδυασμό: αρώματα βοτάνων από το gin και το γλυκό βερμούτ, αλλά και μια πικρή αίσθηση από το aperitivo.

Topo Chico Mango, Hard Seltzer

Η νέα τάση στα αλκοολούχα ποτά ονομάζεται Hard Seltzer. Τι είναι; Ένα είδος κοκτέιλ με ανθρακούχο νερό και αρωματισμένο με φρούτα, ευκολόπιοτο και δροσερό. Το αλκοόλ του, φυσικά, δεν ξεπερνά το 5% vol και προέρχεται συνήθως από ζαχαροκάλαμο. Είναι ένα προϊόν που δημιουργήθηκε για να ακολουθήσει την τάση της εποχής για λιγότερο αλκοολικά προϊόντα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι εμφιαλώνεται σε κουτάκι, για εύκολη και επιτόπια κατανάλωση.

Macallan Jighland Single Malt Aged 81 Years

Το Macallan είναι ένα από τα πιο γνωστά και ποιοτικά brand ουίσκι. Αυτή τη φορά παρουσίασε το παλαιότερο single malt whisky στον κόσμο, ηλικίας 81 ετών, που θα κυκλοφορήσει σε μόλις 288 κρυστάλλινες καράφες στη διόλου ευκαταφρόνητη τιμή των 110.000 ευρώ! Σύμφωνα με τη master whisky maker του Macallan, Kirsteen Campbell, βγάζει έναν χαρακτήρα τύρφης που κάνει το απόσταγμα πιο πολύπλοκο, μαζί με αρώματα γλυκών μπαχαρικών, όπως κανέλα, μαύρη σοκολάτα, καραμέλα και ώριμα τροπικά φρούτα.

Kernel Μαχλέπι Spirit, Pony & Jigger

Το Kernel είναι το πρώτο ποτό από μαχλέπι παγκοσμίως. Πρόκειται για μια δημιουργία δύο Ελλήνων ταλαντούχων μπαρτέντερ, του Γιάννη Πέτρου Πετρή και του Βασίλη Ρούσσου. Το όνομα της εταιρείας προέρχεται από τις μονάδες μέτρησης 30 ml (Pony) και 60 ml (Jigger) και από το αντίστοιχο σκεύος-δοσομετρητή που χρησιμοποιούν στα μπαρ για να μετρήσουν τα ποτά. Έντονα αρωματικό, με αρώματα που θυμίζουν τσουρέκι και ευδιάκριτες νύξεις από αμύγδαλο και βανίλια. Τη γλύκα του εξισορροπεί μια πικρή, αλλά ωραία αίσθηση ξηρών καρπών.

Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Γλυκές Αλχημείες, τεύχος 54.

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών