ΕΞΟΔΟΣ

Στο Αγκίστρι της Θηρασιάς βλέπεις μια άλλη Σαντορίνη που πίστευες χαμένη

Γνήσιο τέκνο της Θηρασιάς, ο καραβομάγειρας κυρ Νίκος κι η γυναίκα του Άννα, μαγειρεύουν απλά και νόστιμα με ό,τι βγάζει ο τόπος κι εσύ τρως με την ωραιότερη θέα στην καλντέρα.

28.06.2022| Updated: 16.02.2024
Φωτογραφίες: Χριστίνα Γεωργιάδου
Στο Αγκίστρι της Θηρασιάς βλέπεις μια άλλη Σαντορίνη που πίστευες χαμένη

Τον κυρ Νίκο μου τον σύστησε ενθέρμως ο Γιάννης, που ζει στη Σαντορίνη και φτιάχνει ωραία κρασιά. Μου είπε ότι είναι ένας καραβομάγειρας που γεννήθηκε στον Ποταμό, στη Θηρασιά, και πως στα 16 του μπαρκάρισε. Πέρασε όλη του τη ζωή στη θάλασσα και όταν έβγαινε στη στεριά ζούσε στη Δραπετσώνα. Ξεμπαρκάρισε το 2009, ωστόσο από το 1994 είχε παράλληλα και την ταβέρνα του στη Ρίβα, στη Θηρασιά, που την άνοιγε μόνο τα καλοκαίρια όσο έλειπε στα καράβια. Υπήρξε καραβομάγειρας από επιλογή και έμαθε στα πλοία να φτιάχνει από ψωμιά και γλυκά μέχρι πίτσες, πεϊνιρλί και μαγειρευτά.

Αναμνηστική φωτογραφία από τη Θηρασιά
Με τις λάτζες από το Αμμούδι και τον Αθηνιό πας στη Θηρασιά
10 λεπτά διαρκεί το ταξίδι
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΣτο Five Senses στη Σαντορίνη το φαγητό είναι που κόβει την ανάσαΣτο Five Senses στη Σαντορίνη το φαγητό είναι που κόβει την ανάσα

Δεν είναι όνειρο, είναι αλήθεια

Το τσαρδάκι τους δεν είναι μαγαζί πολυτελείας. Η μόνη του πολυτέλεια είναι η ωραιότερη θέα στην καλντέρα της Σαντορίνης, απ’ άκρη σ’ άκρη. Είναι ένα ταβερνείο παλαιάς κοπής, ρομαντικό, απ’ αυτά που μας λείπουν και τα νοσταλγούμε. Με το που φτάσαμε στη Θηρασιά, μπήκαμε στο μαγαζί, ενημερώσαμε για την άφιξή μας και πως θα επιστρέφαμε σε καμιά ώρα, αφήσαμε στο ψυγείο να κρυώνουν δύο μπουκάλια Σαντορίνη προπέρσινη, που τα είχαμε φέρει μαζί, και φύγαμε με μια σακαράκα για σαφάρι στο νησί. Πήγαμε να δούμε τα καινούργια αμπέλια, πετύχαμε στον δρόμο έναν καουμπόι, τον Βαγγέλη, που ζει εκεί και καταπιάνεται με τη γη και τα ζώα, περάσαμε από το χωριό Ποταμός και από τον Μανωλά, την πρωτεύουσα του νησιού, ανεβήκαμε στην καλντέρα και κάναμε βόλτα στη ρεματιά της εγκαταλελειμμένης Αγριλιάς για να θαυμάσουμε τον Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου, μια εκκλησιά του 1887, την ομορφότερη ολόκληρου του Αιγαίου. Όταν επιστρέψαμε στη Ρίβα, ο κυρ Νίκος κρατούσε τον δίσκο του γεμάτο για το τραπέζι με τους τουρίστες που είχαν φτάσει με τη μεσημεριανή λάντζα, μας έγνεψε να καθίσουμε και μας είπε πως θα μας έφερνε γρήγορα την παραγγελία μας, να μην ανησυχούμε.

Χαλαροί ρυθμοί στο λιοπύρι
Καινούργιοι αμπελώνες που προορίζονται για καλά κρασιά
Διανομή ψωμιού σε όλο το νησί
Σνομπ ξαπλώστρες, με γυρισμένη την πλάτη στη Σαντορίνη
Ο Ναός των Εισοδίων της Θεοτόκου, μια εκκλησιά του 1887, είναι η ομορφότερη ολόκληρου του Αιγαίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΣτο Βαρούλκο της Σαντορίνης ο Λαζάρου σερβίρει μέχρι και παπουτσάκια!Στο Βαρούλκο της Σαντορίνης ο Λαζάρου σερβίρει μέχρι και παπουτσάκια!

Απλά ελληνικά

Στην κουζίνα μαγειρεύει κυρίως η κυρία Άννα, η γυναίκα του, αλλά, ομολογουμένως, ο σταρ του μαγαζιού είναι ο ίδιος ο κυρ Νίκος. Πρώτα μας έφερε την ντόπια φάβα με φρεσκοκομμένα, ζεματισμένα φύλλα κάππαρης και κρεμμύδι λεπτοκομμένο σαν ρυζάκι, και μια καταπράσινη ομελέτα με «σποράγκα» (σπαράγγια) και αυγά από του Βαγγέλη. «Το ζουμί από τα σποράγκα το πίνω με λίγο πιπέρι, γιατί κάνει καλό στον προστάτη» μας ενημερώνει. Σε λίγο ήρθε και μια μερίδα παπουτσάκια γλύκα, μελωμένα, από τα νοστιμότερα που έχω φάει ποτέ – «κάνουμε ένα ταψάκι με 8 μερίδες όλες κι όλες, για να μην περισσεύουν και τα πετάμε», εξηγεί. Στο τέλος μας σέρβιρε στιφάδο με αγριοκούνελο από τα Χριστιανά – ηφαιστειογενείς βραχονησίδες. Γλείψαμε και τα κόκκαλα. «Εμείς πάντα κοιτούσαμε να ξανάρθει ο κόσμος στο μαγαζί μας, γι’ αυτό και φροντίζαμε την ποιότητα. Δεν είμαστε μαγαζί τουριστικό, δουλεύουμε κυρίως με παλιούς πελάτες, φίλους πια, που έρχονται με τις λάντζες από τη Σαντορίνη», τονίζει.

Εδώ τρώνε οι ντόπιοι, οι εργάτες, οι φίλοι, οι παλιοί και οι κανούριοι γνωστοί
Φαγητό που τρώγεται με όρεξη, είναι φαγητό μαγειρεμένο με όρεξη
Ο κυρ Νίκος στα χωράφια του

Θα μπορούσα να κάθομαι με τις ώρες εκεί. Σηκώθηκα απρόθυμα, γιατί είδα την παντόφλα να φουντάρει την άγκυρα. «Δες εδώ», λέει πριν φύγουμε και μας δείχνει μια λεκάνη γεμάτη γόπες σπαρταριστές, που τις έχει πιάσει «εδώ, μπροστά από το μαγαζί». Τις ζηλέψαμε. Φορτωθήκαμε τα back pack και όπως ήμασταν όρθιοι μας μπούκωσε με μελιτίνια ψημένα στο φουρνάκι, στα ξύλα της αμπελιάς. Δεν το ονειρεύτηκα, υπάρχει και είναι εκεί για όσους θέλουν να κοιτάξουν τη Σαντορίνη από μια άλλη οπτική γωνία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣμελιτίνια σαντορίνης, γλυκόΜελιτίνια Σαντορίνης

Μελιτίνια ψημένα στο φουρνάκι, στα ξύλα της αμπελιάς

Η κυρία Άννα μαγειρεύει και ο κυρ Νίκος είναι ο καταστηματάρχης που φροντίζει για όλα τα υπόλοιπα

Αγκίστρι

Θηρασιά, Σαντορίνη

*Οι τιμές και το μενού των εστιατορίων είναι αυτά που ίσχυαν κατά τη χρονική περίοδο συγγραφής και δημοσίευσης του άρθρου και ενδέχεται να έχουν αλλάξει.

*Τα ρεπορτάζ αγοράς και τα προϊόντα που προτείνουμε στον Γαστρονόμο είναι επιλογές των συντακτών και δεν έχουν εμπορικό σκοπό ούτε αποφέρουν διαφημιστικό έσοδο.

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών