Kάθε καλοκαίρι και όσο οι ζέστες κρατούν και βρίσκουμε υπαίθριες ντομάτες, αγγούρια και πιπεριές, τα κάνουμε… χωριάτικη σαλάτα. Την πιο διάσημη από τις σαλάτες μας. Και αν αναρωτιέστε πούθε κρατάει η σκούφια της, σας έχουμε την απάντηση στο άρθρο «Από ποιο χωριό είναι η χωριάτικη;»

Επιλέγουμε ζουμερές, ώριμες αλλά όχι παραγινωμένες ντομάτες, τρυφερά, μικρά αγγουράκια Κρήτης με τη φλούδα τους, ξερό κρεμμύδι, φίνες ππεριές κέρατο, ελιές μαύρες ή θρούμπες, λίγη κάππαρη και ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και έτοιμη η πιο διάσημη και αγαπητή σαλάτα.

15' προετοιμασία
Σύνολο: 15'

Υλικά

Μερίδες: 4

Διαδικασία

  1. Κόβουμε τις ντομάτες στη μέση και μετά το κάθε μισό σε 4 - 6 κομμάτια, με κοφτερό μαχαίρι, για να μη χαλάσουμε την όψη τους. Τι βάζουμε σε σαλατιέρα.
  2. Κόβουμε τα αγγούρια κατά μήκος στη μέση, καθαρίζουμε τα σπόρια και τα κόβουμε σε φέτες πάχους περίπου 0,5 εκ. Τα βάζουμε σε ένα μπολ, τα αλατίζουμε με ελάχιστο αλάτι, προσθέτουμε μερικές σταγόνες ξίδι από λευκό ή κόκκινο κρασί, ανακατεύουμε και τα προσθέτουμε στη σαλατιέρα.
  3. Κόβουμε το κρεμμύδι στη μέση και μετά κάθε κομμάτι σε όσο πιο λεπτές φέτες μπορούμε. Βάζουμε τις φέτες του κρεμμυδιού σε ένα σουρωτήρι, τις αλατίζουμε ελαφρώς και τις ζουλάμε με το χέρι. Ετσι «μαραίνονται», γίνονται πιο τρυφερές, χάνουν την αψάδα τους και γλυκαίνουν.
  4. Καθαρίζουμε σχολαστικά τις πιπεριές από το κοτσάνι και τα σπόρια. Μετά τις κόβουμε σε λεπτές φέτες, που προσθέτουμε στη σαλάτα.
  5. Ρίχνουμε τη μισή ποσότητα ελαιολάδου και ανακατεύουμε.
  6. Προσθέτουμε την κάππαρη, την ρίγανη, λίγο ανθό αλατιού, το τυρί και τις ελιές. Περιχύνουμε με το υπόλοιπο ελαιόλαδο και σερβίρουμε.

Μυστικά

Η χωριάτικη είναι πλήρες γεύμα Ο παθολόγος - διατροφολόγος κ. Πανοτόπουλος μας εξηγεί: «Η χωριάτικη σαλάτα περιέχει όλα εκείνα τα συστατικά που την καθιστούν ένα πλήρες γεύµα, υψηλής διατροφικής αξίας. Μια διπλή δόση χωριάτικης σαλάτας (µε προσοχή στις ποσότητες λαδιού και φέτας) προσφέρει στον οργανισµό τα πάντα: πολλές βιταµίνες και φυτικές ίνες από τα λαχανικά που περιέχει (ντοµάτα, πιπεριά, αγγούρι, κρεµµύδι), υδατάνθρακες και φυτικές ίνες από το παξιµάδι ή το ψωµί, ωφέλιµα λιπαρά οξέα από το ελαιόλαδο, πρωτεΐνες και απαραίτητα ζωικά λιπαρά από τη φέτα και, τέλος, απαραίτητους ηλεκτρολύτες, όπως νάτριο (από το αλάτι) και κάλιο (από την ντοµάτα)».

Η συνταγή πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Γαστρονόμος, τεύχος 61.

Άρθρα και Συνταγές με Αγγούρι

Άρθρα και Συνταγές με Λαχανικά

Άρθρα και Συνταγές με Ντομάτα

Άρθρα και Συνταγές με Πιπεριές

Άρθρα και Συνταγές για Κυρίως Γεύμα

Άρθρα και Συνταγές για Σαλάτα

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών