Επιλέγουμε ζουμερές, ώριμες αλλά όχι παραγινωμένες ντομάτες, τρυφερά, μικρά αγγουράκια Κρήτης με τη φλούδα τους, ξερό κρεμμύδι, φίνες ππεριές κέρατο, ελιές μαύρες ή θρούμπες, λίγη κάππαρη και ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και έτοιμη η πιο διάσημη και αγαπητή σαλάτα.

15' προετοιμασία
Σύνολο: 15 λεπτά

Υλικά

Μερίδες: 4

Διαδικασία

  1. Κόβουμε τις ντομάτες στη μέση και μετά το κάθε μισό σε 4 - 6 κομμάτια, με κοφτερό μαχαίρι, για να μη χαλάσουμε την όψη τους. Τι βάζουμε σε σαλατιέρα.
  2. Κόβουμε τα αγγούρια κατά μήκος στη μέση, καθαρίζουμε τα σπόρια και τα κόβουμε σε φέτες πάχους περίπου 0,5 εκ. Τα βάζουμε σε ένα μπολ, τα αλατίζουμε με ελάχιστο αλάτι, προσθέτουμε μερικές σταγόνες ξίδι από λευκό ή κόκκινο κρασί, ανακατεύουμε και τα προσθέτουμε στη σαλατιέρα.
  3. Κόβουμε το κρεμμύδι στη μέση και μετά κάθε κομμάτι σε όσο πιο λεπτές φέτες μπορούμε. Βάζουμε τις φέτες του κρεμμυδιού σε ένα σουρωτήρι, τις αλατίζουμε ελαφρώς και τις ζουλάμε με το χέρι. Ετσι «μαραίνονται», γίνονται πιο τρυφερές, χάνουν την αψάδα τους και γλυκαίνουν.
  4. Καθαρίζουμε σχολαστικά τις πιπεριές από το κοτσάνι και τα σπόρια. Μετά τις κόβουμε σε λεπτές φέτες, που προσθέτουμε στη σαλάτα.
  5. Ρίχνουμε τη μισή ποσότητα ελαιολάδου και ανακατεύουμε.
  6. Προσθέτουμε την κάππαρη, την ρίγανη, λίγο ανθό αλατιού, το τυρί και τις ελιές. Περιχύνουμε με το υπόλοιπο ελαιόλαδο και σερβίρουμε.

Μυστικά

Η χωριάτικη είναι πλήρες γεύμα Ο παθολόγος - διατροφολόγος κ. Πανοτόπουλος μας εξηγεί: «Η χωριάτικη σαλάτα περιέχει όλα εκείνα τα συστατικά που την καθιστούν ένα πλήρες γεύµα, υψηλής διατροφικής αξίας. Μια διπλή δόση χωριάτικης σαλάτας (µε προσοχή στις ποσότητες λαδιού και φέτας) προσφέρει στον οργανισµό τα πάντα: πολλές βιταµίνες και φυτικές ίνες από τα λαχανικά που περιέχει (ντοµάτα, πιπεριά, αγγούρι, κρεµµύδι), υδατάνθρακες και φυτικές ίνες από το παξιµάδι ή το ψωµί, ωφέλιµα λιπαρά οξέα από το ελαιόλαδο, πρωτεΐνες και απαραίτητα ζωικά λιπαρά από τη φέτα και, τέλος, απαραίτητους ηλεκτρολύτες, όπως νάτριο (από το αλάτι) και κάλιο (από την ντοµάτα)».

Η συνταγή πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Γαστρονόμος, τεύχος 61.

Συνταγές με Αγγούρι

Συνταγές με Λαχανικά

Συνταγές με Ντομάτα

Συνταγές με Πιπεριές

Συνταγές για Κυρίως Γεύμα

Συνταγές για Σαλάτα

Γίνε συνδρομητής

Αν θέλετε να λαμβάνετε το περιοδικό «Γαστρονόμος» κάθε μήνα στην πόρτα σας, γίνετε συνδρομητής στην εφημερίδα «Καθημερινή»

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών