Μια χορταστική σαλάτα που είτε μπορεί να συνοδέψει το κύριο πιάτο μας ή να το αντικαταστήσει ως ένα ελαφρύ αλλά πλήρες γεύμα.

30' προετοιμασία
Σύνολο: 30 λεπτά

Υλικά

Μερίδες: 4 (σαλάτα) ή 2 (κύριο)

Για τη σάλτσα

Διαδικασία

  1. Σάλτσα: Χτυπάμε όλα τα υλικά στο μούλτι και φυλάμε τη σάλτσα στο ψυγείο, μέχρι να τη χρησιμοποιήσουμε - εκεί διατηρείται έως 2 ημέρες. Αν χρησιμοποιήσουμε ρίγανη, τη βάζουμε στη σάλτσα την τελευταία στιγμή πριν από το σερβίρισμα, χωρίς να τη χτυπήσουμε στο μπλέντερ.
  2. Σαλάτα: Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο σε χαμηλή φωτιά, ρίχνουμε το κρεμμύδι και αλάτι και το σοτάρουμε για 6 - 7 λεπτά, ανακατεύοντας τακτικά. Προσθέτουμε το σκόρδο και το μπέικον και συνεχίζουμε το σοτάρισμα για περίπου άλλα 5 - 6 λεπτά.
  3. Δυναμώνουμε τη φωτιά στην υψηλότερη θερμοκρασία, ρίχνουμε τα μανιτάρια και τα σοτάρουμε για 3 - 4 λεπτά, ανακατεύοντας ασταμάτητα, μέχρι να ροδίσουν και να εξατμιστούν τα υγρά τους. Περιχύνουμε με το κονιάκ και μαγειρεύουμε για 1 - 2 λεπτά, μέχρι να εξατμιστεί το αλκοόλ. Αποσύρουμε από τη φωτιά, αφαιρούμε και πετάμε τα σκόρδα και αφήνουμε το μείγμα στην άκρη να κρυώσει.
  4. Σερβίρισμα: Σε ένα μεγάλο μπολ ή σαλατιέρα, βάζουμε το σπανάκι και τη μαραθόριζα, αλατοπιπερώνουμε, προσθέτουμε το μείγμα μανιταριών, περιχύνουμε με τη σάλτσα και ανακατεύουμε. Σερβίρουμε αμέσως.
  5. Στα ποτήρια μας: Έχουμε εδώ να κάνουμε με ένα πιάτο ισορροπημένο, οπότε ελαφρύ και ισορροπημένο πρέπει να είναι και το λευκό κρασί που θα βρεθεί δίπλα του. Ιδανικές λύσεις είναι το Villare της Emery, το Σαββατιανό του Παπαγιαννάκου, ένα καλό Αλσατικό Pinot Blanc (όπως αυτά των Blanck και Trimbach) ή ακόμα και ένα Trebbiano από την Τοσκάνη. Σίμος Γεωργόπουλος

Γίνε συνδρομητής

Αν θέλετε να λαμβάνετε το περιοδικό «Γαστρονόμος» κάθε μήνα στην πόρτα σας, γίνετε συνδρομητής στην εφημερίδα «Καθημερινή»

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών