Tα σημαντικά οφέλη της νηστείας

Οι βασικοί κανόνες της νηστείας θυμίζουν έως έναν βαθμό τις αρχές της μεσογειακής διατροφής, ενός από τους υγιεινότερους τύπους διατροφής στον κόσμο. Η αποχή από όλα τα ζωικά προϊόντα και η αυξημένη κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και οσπρίων συμβάλλουν στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

Συγκεκριμένα

Αυξάνεται η πρόσληψη φυτικών ινών, οι οποίες συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Αυξάνεται η πρόσληψη μικροστοιχείων με αντιοξειδωτική δράση, όπως είναι η βιταμίνη C και τα φλαβονοειδή, που προστατεύουν τον οργανισμό από την αρνητική δράση των ελεύθερων ριζών, προφυλάσσοντας τα τοιχώματα των αγγείων και τον οργανισμό από διάφορες μορφές καρκίνου, ενώ παράλληλα ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Αυξάνεται η πρόσληψη βιταμινών του συμπλέγματος Β καθώς και η πρόσληψη μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών, τα οποία παρέχουν αυξημένες ποσότητες ω3 και ω6 λιπαρών οξέων, βελτιώνοντας την καρδιακή και τη νευρική λειτουργία, αλλά και το λιπιδαιμικό προφίλ του οργανισμού.

Πώς δεν θα μας λείψουν τα γλυκά

Ο αποκλεισμός βασικών ομάδων τροφίμων (γαλακτοκομικών, ψαριών και κρέατος) από το διαιτολόγιο αυξάνει την πιθανότητα να περιοριστούν οι επιλογές μας. Τα γλυκά που μας αρέσουν ίσως χρειαστεί να βγουν από την διατροφή μας αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τα στερηθούμε τελείως. Τα προϊόντα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε νηστίσιμα γλυκά είναι πολύ περισσότερα από όσα νομίζουμε και οι συνδυασμοί δεκάδες. Χρησιμοποιήστε ξηρούς καρπούς, ξερά και φρέσκα φρούτα, κακάο, ταχίνι, βούτυρα ξηρών καρπών, μέλι και φτιάξτε υπέροχα και πεντανόστιμα γλυκά.

Διαβάστε 16 υπέροχες συνταγές για νηστίσιμα γλυκά:

 

Βραβεία Ποιότητας

Δες ανά κατηγορία τα βραβεία των προηγούμενων ετών